الخميس، سبتمبر 04، 2008

هتحس تاني بإيه ؟؟

هتحس تاني بإيه
لو ليك ناديت
سبت ما فـ ايدي و عليك جريت
خدتك في حضني و ضمّيت
في عنيك فاكر أيامي ..
و لاحزاني نسيت

هتحس تاني بايه؟
لو خدت ايديك حضنتها
و بشفايفي لمستها
همست ليها .. وحشتها؟
لون ظوافرك, نعومة رقتك
حتى خطوط كفوفك حفظتها

هتحس تاني بايه ؟
لو افتكرت لما اتصلت بيك
و ماردتش عليا
ما هو مش مسموح ليا !!
فبعت لك رسالة بكلامي
نايم ؟ و لا بتفكر فيا ؟
ردت بسمة طايرة فـ شباكي
شايفه الضحكة اللي فـ احلامي
" مالك ؟ هو انا وحشاك عنيا ؟ "

هتحس تاني بايه ؟
لو بوستك من جديد
بوسة سريعة حتى من بعيد
تزَق كتفي .. و تعاتبني قال بعنيك
ما انت عارف .. بعشقك
و بعشق كل ما فيك
حتى بوسة الهوا .. مستخسرها عليك ؟

هتحس تاني بايه ؟
لو نسينا ايام فراقنا
و رجعنا من تاني متخانقين
على لون ايشاربك\
و قميصي .. مش لايقين
تقول " بحب الازرق عليك "
و انا بحب البني .. بموت في لون عنيك
هو انت نسيت ؟؟
و لّا عيونك مش حاسّين ؟

هو انت ايه ؟
مش عايز تحس تاني ؟؟ و لا ايه ؟


.

كامل التقدير,,,

هناك 12 تعليقًا:

بنت الماضي يقول...

هو في حد مبيبقاش عايز يحس؟؟
الواحد بس سعات كده بيحس ان احساسه مش صح...
فهمت حاجه؟؟
هههههه


بقالي كتير مقرتلكش اصلا شعر
وعامي كمان...
رمضانك خير

ismail يقول...

بغض النظر عن القصيدة ككل

هو فى إيه ؟
هو انت قصص وخواطر وشعر فصحى ، وشعر عامى ؟

طب إحنا نكتب إيه يا عم

تحياتى

الأمير اللمض

Ehab Emaddin يقول...

ايمان

اهو بحاول افهم شوي شوية

بس ساعات بيكون الانسان مش عايز يحس
محتاج اللي يفكرو باحساسه اللي مستخبي جواه

رمضانك احسن بكتير من اللي قبله :)

مساءك سكر

Ehab Emaddin يقول...

اسماعيل

بيقولو صاحب بالين كداب
فمابالك باربعه :)

انا بكتب قصص بس .. اللي انت استاذ فيها
و الباقي هوايات كده على خفيف

نورت المدونه يا صديقي الجديد
المساء ده بقى اروع بتعليقك

مساءك جنة

ismail يقول...

استاذ إيه يا مورسيس ..

ده انت الأستاذ فعلاً ..

ياريت تبقى تزور مدونتى المتواضعة ، وأكيد هتعرف من فينا اللى أستاذ ..

Ehab Emaddin يقول...

اسماعيل

شرف كبير دعوتك لي
نورتني بجد :)

Unknown يقول...

حلوة يا ايهاب
عجبتني خصوصا انها شوية واقعيه وبتبين نوعيه معينه من عقول موجوده للاسف

mostafa rayan يقول...

حلوة واحلي مافيها بساطتها وعفوية كلماتها
تحياتي لك ودمت بخير

mostafa rayan يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
Ehab Emaddin يقول...

مروة

بجد نورتي البلوج

و ده تقريبا اول رد ليك على شيء ليا
شرف كبير طبعا

و الحمد لله انها عجبتك

منورة :)

Ehab Emaddin يقول...

مصطفى ريّان

اولا: شرفتني بوجودك الرائع
و تعليقك الخفيف ..

ثانيا: انا عاجباني كولكشن الرباعيات اللي البلوج عندك .. يا ريت تكمله و تمشي على نفس النهج الرائع ..

ثالثا: متنساش تعدّي عليا تاني :)

غير معرف يقول...

بجد يا مورسيس أنا بقرالك في قصاقيص علطول أنا نفسي أقولك من زمان إنك أستاذ ماشاء الله أدمنت كتاباتك انت و نور ومحمد الشرقاوي وناس تانية تحفه زيكم ماتحرمونيش من ابداعاتكم يا كوكيهات_سلام
nOoShA